Livet i barnehagen

Det nye året er godt i gang med vinter og eventyr. De ulike språkgruppene leser gode, morsomme vinterbøker og synger ulike sanger/regler om vinteren

Her er en av sang som vi synger mye nå, og vil fortsette noen måneder til:

«Det snør og snør du,

ja mer og mer du,

det er så morsomt, Hurra!

Nå får vi føre så vi kan gjøre,

så mye morsomt Hurra.

Så tar vi kjelkene fram og vottene på,

så kan vi ake i bakken hu hei hvor det skal gå»

Det har dessverre ikke blitt så mye aking som vi ønsker da vinterens kulde har stoppet oss. Denne uken har vi tatt imot et nytt barn på Kardemomme by. Da ble felles turdag avlyst, men Hakkebakke skogen fikk en flott akedag.

Kulda har ikke stoppet oss med å ha det veeeeldig hyggelig og lærerrikt. Det blir en annen ro og bedre tid til andre ting når vi må være inne. De store barna har blitt opptatt av å sy og veve. De små barna trives både med tegning og lek.

Kardemomme by at lest og dramatisert «skinnvotten» Så nå kan barna dette eventyret ut og inn og fram og tilbake.

Hakkebakkeskogen har hørt eventyret om "de tre små grisene" og har laget griser.

På fredager når vi er avdelingsvis har barna fått jobbe med temaet «vinter og eventyr» på en annen kreativ måte. Barna har blåst i sugerør, så friske kalde vinterfarger har blandet seg til flotte kunstverk.

Stella