På høsttur i skogen

Elggruppa har som vanlig vært på skogtur idag. Temaet er selvfølgelig høsten og alle dens flotte farger. Vi fant både røde, gule, grønne og oransje blader.

Vi har samlet mange fine blader og laget kunstverk.  Noen ble veldig likt ansikter og da fikk vi snakket litt om blide og lei seg ansikter også.

Vi har selvfølgelig også besøkt maurtua vår. Det er mye mindre liv i maurtua vår nå enn det har vært tidligere, så vi tror den kanskje gjør seg klar for vinteren.

Idag har vi også hatt tautrekking (veldig gøy) og spilt litt fotball.  Etter lunsj måtte vi som vanlig ut å rusle litt.  Noen bare gikk på tur og andre lette litt etter trollet.  Ellen hadde med tau for sikkerhetsskyld, så vi hadde noe å binde det med hvis vi skulle treffe på det.

Flere av barna hadde veldig lyst til å rulle idag og det er selvfølgelig lov.  Litt vanskeligere idag fordi vi gikk i en oppoverbakke, men vi fikk iallefall erfart at det er fullt mulig å rulle i oppoverbakker.. Det er bare litt vanskeligere.. ;)

Vi møtte ikke trollet, men vi vet jo hvor huset hans er og vi var innom å banket på.. Vi fant iallefall krakken hvor han antagelig drikker morgenkaffen sin, så vi tok en liten hvil der før vi fant veien tilbake.

Vi fant også noen rare huller i bakken og siden vi nå snakker om gullgraving og store hull i bakken i Mali i forbindelse med Barnas misjonsprosjekt, var det lett å tenke at noen kanskje har leita etter gull her i skogen vår også..