Karneval i barnehagen

Vi planla, blåste ballonger og pyntet etter alle kunstens regler og endelig var dagen her. :)

Allerede ved inngangsdøra bar det bud om at noe spesielt skulle skje.  Ballongene viste vei inn i barnehagen hvor barna hadde laget karnevalsplakater og alle de voksne hadde kledd seg ut.

Karnevalet startet med samling på Kardemommeby og Mohinder ledet Hakkebakkeskogen inn til trommerytmer i salsatakt.

Vi danset og sang karnevalssanger før "De tre bukkene bruse" gjorde entre, til stor glede for ungene. Det rare var at alle bukkkene lignet veldig på Svanhild..? Hmm..  Trollet endte i fossen og bukkene på setra akkurat som de pleier.. Trollet var derfor fortsatt sultent og inviterte barna på pølsefest på Hakkebakkeskogen.

Etter pølsefesten var det på tide å slå katta ut av sekken.  Her fikk alle teste ut kreftene sine og tilslutt måtte katta gi tapt og vi kunne kose oss med litt gotteri.  Deretter gikk ferden ut for å fortsette leken ute.

Gå inn se bilder :)