Påskevandring i Åssiden Kirke

Vi ble invitert til påskevandring i Åssiden Kirke. Dette er helt nytt og vi var veldig spente på hvordan det ville bli, men så klart vi ville bli med.

I strålende sol og med nysmurte matpakker og saft i sekkene satte fire og femåringene kursen mot Åssiden Kirke.  Vi sang vårsanger av full hals for i dag har vi virkelig hatt vårfølelsen tilstede.

Vi ble godt mottatt av Bengt (pappan til Hans Andreas og kateket i Åssiden Kirke). Vi møtte Åssiden Menighetsbarnehage etter at vi hadde kledd av oss ytterklærne og så var vi klare for vandring.

Vi har viftet med palmeblader, sunget mange sanger, hørt om alt som skjedde i påsken og lagt blomster på alteret.  Blomstene hadde vi laget selv før vi kom og disse skal pynte opp i kirken gjennom påskedagene.  Etter vandringen spiste vi matpakkene våre ved langbord i menighetssalen sammen med fire og femåringene i den andre barnehagen.

Vi er veldig fornøyde etter en lærerik påskevandring og håper vi blir bedt igjen neste år. :)