17. mai feiring i barnehagen

Barnehagens store feiring av 17. mai, dagen før dagen, er bak oss. Været viste seg etterhvert fra sin fineste side og ga både barn og voksne en en flott dag.

Det fine været så ut til å glimre med sitt fravær, så vi pyntet med ballonger og bjørkeløv inne. Etterhvert så det ut som vi kanskje kunne få litt sol, så vi satte like godt igang med pynting ute også.. Det skulle vise seg å være lurt.

Vi gikk med glade barn i finstas, med flaggene høyt hevet bak vår egen fane, helt fram til kirken. Der møtte vi flere barnehager og Åssiden skolemusikk. Derfra gikk ferden videre til Kjøsterud skole og videre tilbake til barnehagen. Vi har jo øvd på 17. mai sanger i flere uker nå, så barna sang og ropte HURRA gjennom hele barnehagetoget.

Tilbake i barnehagen ventet det pølser, saft og is til barna og kaffe og en aldeles nydelig kake, til de voksne som fulgte oss i toget.

Vi hadde en flott dag med strålende fornøyde barn.