Det spirer og gror..

Det har gått litt tid siden vi sådde både gulrøtter, paprika og physalis. Vi har ventet i spenning på at frøene skulle spire, vi har vannet og ventet og gledet oss over de små spirene som tilslutt tittet opp av jorda. Nå har tiden kommet for å ta et skritt videre..

Det er klart at det er spennende å se alt som spirer og gror, særlig når du har puttet frøene i jorda helt selv.

Da er det også helt naturlig at man får blir med når plantene har blitt store nok til å bli pottet om.

Vi flyttet hele prosjektet ut på plattingen, så vi kunne søle litt uten at det gjorde noe som helst, og satte igang.

Vi brukte gamle yoghurtbegre som potter og nå har alle på Hakkebakkeskogen fått sin helt egne paprikaplante! I tillegg har vi noen som skal få lov til å stå ute å vokse i barnehagen i hele sommer.

Physalisene skal også få stå i barnehagen, og vi krysser fingrene for en solrik og flott sommer som kan gi oss en god avling når høsten kommer. :)