Barnas Misjonsprosjekt 2020-2022 er Indonesia

Barnas Misjonsprosjekt gir en god anledning til å kunne tenke på og støtte de barna som ikke har det bra. Dette er i tråd med det vi hver dag jobber med i barnehagen, å være sammen, bry seg om hverandre, - også om barn i andre land som vi ikke kjenner.

Indonesia er et stort og spennende land både med historie og geografi. Landet ligger i Sørøst-Asia og består av mange tusen små og store øyer, og med mange aktive vulkaner. Til tross for store ressurser i landet er en stor del av befolkningen fattige og lever på små ressurser. Gjennom samlinger og aktiviteter «reiser vi» til Indonesia for å se og lære om landet og om de prosjektene som Barnas misjonsprosjekt skal støtte.

Barnas Misjonsprosjekt skal være med å;

•       Bidra til forebyggende helsearbeid for barna. Dette omfatter både utdanning, økt velferd, økonomisk utvikling og opplæring i hygiene og håndvask.
  •       Gi barnehjemsbarn en bedre hverdag ved å tilby barna meningsfulle aktivitetstilbud som fotballtrening og lese- og skrivekurs.
  •       Bidra til at barn kan få høre om Jesus.
  •       Støtte skolegang for misjonærbarn i Indonesia

For å samle inn penger til Barnas misjonsprosjekt arrangerer vi foreldrekafè. I tillegg vil vi lage og henge opp sparebøsse på avdelingen. Vi deltar også på den årlige felles Misjonsbasaren i Bragernes menighetshus i mars.

Vil du støtte prosjektet?

Putt gjerne noen kroner på bøsse på avdelingen eller vipps penger på vippsnummer #521652  eller bruk bankgiro.

Kontonummer til Barnas Misjonsprosjekt er 82200290131, innbetalingen må merkes med ”Barnas Misjonsprosjekt”.